Rajd Tatrzański – kawałek historii polskiego automobilizmu w naszej galerii

obraz na dibondzie Rajd Tatrzański

Pierwsze skojarzenie jakie przychodzi na myśl o drodze nad Morskie Oko, to w wielu przypadkach wspomnienie wycieczki w szkole podstawowej i długiej pieszej wędrówki nad największe jezioro Tatr. Warto zaś zanotować, że na tej trasie na przełomie lat 20 – tych i  30 – tych, zorganizowano pierwszy w historii polskiego automobilizmu profesjonalny rajd samochodowo – motocyklowy. Oficjalnie nazywał się Automobilowy Rajd Tatrzański i organizowany był przez Krakowski Klub Automobilowy w latach 1927 – 1931.

Wyścig Tatrzański odbywał się na trasie Łysa Polana – Morskie Oko, gdzie uczestnicy zmagali się z krętą, tłuczniową drogą. Można było na niej zaobserwować takie marki jak Oldsmobile, Bugatti, Austro – Daimler, Tatra, Fiat, Lancia, czy Mercedes. Dwa razy w imprezie zwyciężał Polak – Jan Ripper za kierownicą Bugatti, w imprezie brali też udział kierowcy uznawani za kultowych, tak jak legenda wszech czasów – Rudolf Caracciola – Niemiec włoskiego pochodzenia, związany przez większość swej kariery z Mercedesem (miał też przygodę z Alfa – Romeo).

Nie bez przypadku piszemy akurat o nim… W naszej galerii prezentujemy zdjęcia z ostatniej edycji Rajdu Tatrzańskiego z 1931 roku, wśród nich właśnie kultowy Rudolf Caracciola ze swoim Mercedesem SSKL. Jest to unikalna galeria, z tamtych czasów zachowało się niewiele materiałów prasowych, nie wspominając już o zdjęciach. Zapraszamy Was do oglądania i zachęcamy do zamawiania tych wyjątkowych produkcji, możecie być pewni póki co, że nikt na świecie takiego wzoru na ścianie nie posiada!